Kettlebell – co to?

Kettlebell są jeszcze popularniejszym przyrządem do treningów siłowych. Nic w tymże nadzwyczajnego, jeśli idealnie nadają się zarówno do zwykłego podnoszenia, jak również do ćwiczeń bardziej dynamicznych. Przy właściwym podejściu można z nimi pracować nad większością grup mięśniowych, od rąk, poprzez brzuch, na mięśniach nóg oraz pośladkowych kończąc. Należy jednakże pamiętać też także o technice, aby zapobiec potencjalnych kontuzji.

Czym jest kettlebell?

Kettlebell to typ ciężarka we własnym zastosowaniu zbliżony do hantli, jednakże funkcjonujący na trochę odmiennej zasadzie oraz proponujący zupełnie odmienne efekty. Jest w wielu odmianach kolorystycznych i wagowych. Co interesujące, chociaż moda na trening z jego wykorzystaniem jest od tylko paru lat, sam wynalazek liczy sobie przeszło dwa stulecia oraz został wymyślony w Rosji. Tam ćwiczenia z wykorzystaniem kettlebell stanowiły część normalnego treningu każdego radzieckiego żołnierza.

Kettlebell – opcja dla siłowni

Niejednokrotnie jest tak, iż nie wszystkim odpowiada atmosfera siłowni: czasem należy oczekiwać, aż zwolni się sprzęt, nie do końca wiadomo jak robić poniektóre ćwiczenia, poszczególni ponadto rozbudowani bywalcy podchodzą do zadań zbyt ambicjonalnie, z niechęcią patrząc na nowych bądź osoby wybierające mniejsze obciążenia. Godzinna sesja Kettlebell pozwoli na niezwykle mocny trening rozmaitych części mięśni bez trwałych zastojów.

Co zapewnia trening z wykorzystaniem kettlebell?

Trening z wykorzystaniem kettlebells podnosi siłę mięśni, polepsza giętkość oraz koordynację i pozytywnie oddziałuje na kondycję organizmu oraz na układ sercowo-naczyniowy. Pomaga także obniżyć wagę ciała, więc wyszczupleć, oraz to w dosyć błyskawicznym tempie, o ile trenujemy dobrze oraz systematycznie. Kettlebells są bardziej skuteczne jako sprzęt do ćwiczeń aniżeli standardowe hantle. Tradycyjne ciężary tymże różnią się od kettlebells, iż owe ostatnie mają przesunięty środek ciężkości, co efektywnie wzmacnia mięśnie przedramienia oraz wymusza utrzymywanie równowagi.

Trening z kettlebells – dla kogo?


W gruncie rzeczy nie ma przeciwwskazań do ćwiczeń z kettlebells, ważne jest jedynie właściwe wybranie ciężaru hantla do własnych możliwości. Korzystają z nich przede wszystkim kobiety, gdyż trening z nimi nie musi doprowadzać do rozbudowy masy mięśniowej, poprawia za to całe ciało – oddziałuje na odporność, polepsza koordynację fizyczną oraz w dużym stopniu pozwoli uaktywnić mięśnie nóg, pośladków oraz przedramion, więc partii ciała, na jakich zależy przede wszystkim kobietom. Hantle owe wspierają mięśnie głębokie, umożliwiając na zachowanie odpowiedniej postawy.

People obraz autorstwa freepik - www.freepik.com